Het wereldrecord ver-klikken

The Reincarnation StationWaar zou je uitkomen als je vanop dit weblog vertrekt en willekeurig op de eerste de beste linkt klikt? Die vraag stelde ik mezelf net toen ik nadacht over de aanstaande vakantie. Ik heb wel zin om kleinschalig te reizen, gewoon je neus achterna. En als je gewoon je neus volgt dan kom je vanalles tegen, zonder echt te weten waar de reis zal eindigen.

Met die gedachte in het achterhoofd vroeg ik me ook af hoelang je zou kunnen doorklikken totdat het internet op is. Praktisch overal staan natuurlijk links en advertenties bij de vleet, maar het moet toch ooit ergens doodlopen? Een link naar de grotere versie van een foto bijvoorbeeld, een downloadlink, of een slecht ontworpen pagina zonder uitgaande links.

Op welke pagina stopt jouw reis? En hoeveel links kom jij tegen als je van hieruit vertrekt, of hoeveel minuten blijf je bezig? Het is uiteraard onmogelijk om te controleren hoe ver iemand op die manier komt, maar ik reken op jullie eerlijkheid. Nogmaals: de rechter muisknop is verboden, en terugkeren mag ook niet. Alleen klikken met links is toegelaten.
Een reactie posten

Google+ Badge