Vroeger toen ik nog klein was

Ergens in de vorige eeuw, toen de dieren nog konden praten, waren muziekcassettes nog het van het. Tegenwoordig steken die cassettes allemaal ergens ver weg in een of andere kast. Of toch bijna allemaal, want er is eentje waar ik nog wel eens naar luister.

In 1987 kreeg ik een luisterverhaal van Sesamstraat. Daarin zijn Bert en Ernie druk in de weer met het organiseren van hun kerstfeestje. Er is wel wat haast bij want Grover, Oscar Mopperkont en oom Rudolf komen ook. Bert is duidelijk weer lastig omdat Ernie liever speelt dan mee te helpen, wat voor geweldige jeugdherinneringen zorgt.
Ernie : hé Bert, waarom is sneeuw niet groen?
Bert : omdat het gras al groen is.
Ernie : oh ja.
Ook de liedjes die ze tussendoor zingen zitten nog steeds in mijn geheugen: Ik ben een kerstbal / Ik hang in de kerstboom tussen andere ballen / We hebben het heel leuk daar met z'n allen / We houden ons rustig, want we willen niet vallen. Luister zelf maar eens mee.



En voor ik het vergeet: Vrolijk Kerstfeest Iedereen!
Een reactie posten

Google+ Badge