Theoretisch Rijexamen

Enkele uren geleden ben ik -eindelijk- mijn theoretisch examen gaan doen, in het examencentrum van Alken. Vorige week en ook vanochtend kwam de theorie aan bod, deze namiddag was het dus zover. Alles ging verbazend vlot. Ik gaf mijn pas af, zette me eventjes in de wachtkamer, en eventjes later kwam een kalende oude man me halen om te beginnen.

Er stond een oude computer met een ouderwetse hoofdtelefoon en een toestenbord met vier knoppen: A, B, C, en T. Ik zette me en drukte op T. De computer vroeg of ik eerst nog enkele voorbeeldvragen wilde maken, wat ik uiteraard eerst gedaan heb. Daarna was het dus tijd voor de veertig grote vragen.

Een mechanische vrouwenstem las de vragen en antwoorden voor in mijn hoofdtelefoon waarna ik 15 seconden kreeg om de antwoorden met de drie ABC-knoppen. Vaak was ik al eerder klaar, en dan bracht de T-knop met naar de volgende vraag. Al bij als was het niet moeilijk. Ik heb wel enkele keren te lang gewacht om te drukken, omdat die vraag wat onduidelijk was.

Na de vragen kwam er op mijn scherm dat ik geslaagd was. Blij. :-) Achteraf was er nog een brief met mijn volledig uitslag:
Nr. serie van vragen: 42
Zware overtredingen: 0
Overige overtredingen: 5 (11, 20, 25, 37, 40)
Resultaat: Geslaagd
Tijd nu om in de auto de kruipen. Dan gaan we Gent onveilig maken..
Een reactie plaatsen

Google+ Badge